logo

LUNI – VINERI: 09:00 – 17:00
SÂMBĂTĂ: 10:00 – 13:00

Digitalizarea IMM-urilor

Detalii generale

Stadiu: Activ

Valoare finanțată: între 20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere, cu 10% cofinanțare

Valoare finanțată: între 20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică, cu 10% cofinanțare

Valoare finanțată: între 20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie, cu 10% cofinanțare

Bugetul anual mediu al schemei: 347,50 milioane euro

Număr estimat de proiecte finanțate: 7000

Descarcă Ghid: Click aici

Descarcă grilă punctaj: Click aici

Descarcă coduri caen eligibile: Click aici

 Descarcă balanță comercială: Click aici

Digitalizare. Componenta C9. Măsura 1. Schema de minimis și schema de ajutor de stat în contextul digitalizării IMM-urilor 

S-a publicat Corrigendum nr. 3 pentru programul de Digitalizare prin care se modifică anul de referință pentru calcularea punctajului. Se vor lua în calcul datele financiare din anii 2021 și 2022.

Pentru a putea calcula punctajul conform acestei modificări vă rugam să ne transmiteți bilanțul pe 2022, balanță la decembrie 2022 sau cifra de afaceri și profitul operațional (din exploatare) aferente anului 2022 pe adresa de email contact@consultnow.ro

De asemenea, pentru a putea aplica la acest program va fi nevoie să depuneți bilanțul aferent anului 2022 cât mai repede posibil deoarece sesiunea de depunere proiecte vă fi deschisa în perioada 15 febr – 30 iunie 2023. 

Șanse de a obține punctaj mare aveți dacă în bilanțul aferent anului 2022:

profitul operațional a crescut în 2022 față de 2021 cu minim 15%

capitalurile proprii sunt pe plus (firma nu este în dificultate în 2022)

raportul dintre profitul operațional și cifra de afaceri aferente anului 2022 este mai mare de 20%

Alte modificări:

bugetul proiectului s-a micșorat cu 20 milioane euro (aproximativ 17%), iar această sumă va fi relocată pentru susținerea IMM-urilor din domeniul agricol. Se pregătește o măsură separată pentru domeniul agricol

se modifică perioada de durabilitate a proiectului de la 5 ani la 3 ani

Activități eligibile:

  1. achiziții de hardware TIC
  2. achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale
  3. dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation
  4. achiziții de tehnologii blockchain
  5. achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality
  6. achiziționare website de prezentare
  7. achiziția de servicii de tip cloud și IoT
  8. instruirea personalului care vă utiliza echipamentele TIC
  9. consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile, etc.
digitalizare imm-uri

Criterii de eligibilitate. Solicitanții eligibili îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  1. au calitatea de întreprinderi mici, mijlocii sau microintreprinderi (IMM-uri). Calitatea trebuie să existe atât la data depunerii aplicației de proiect, cât și la data semnării contractului de finanțare
  2. sunt înființate cel tărziu la data de 31.12.2021
  3. nu au avut activitatea întreruptă/suspendată în anul 2022
  4. au înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare
  5. activitatea pentru care se solicită finanțare trebuie să fie aferentă unui cod CAEN autorizat la data de 31 decembrie 2021 pe întreprindere, nu pe locația/ locațiile de implementare. Proiectul se poate implementa în una sau mai multe locații de implementare, pentru care la data depunerii proiectului, codul CAEN este autorizat
  6. nu desfășoară activități cu produse cu caracter erotic sau obscen, activități din domeniul jocurilor de noroc, precum și cele care contravin ordinii publice și/sau prevederilor legale în vigoare
  7. nu intră în categoria de “întreprinderi aflate în dificultate”, așa cum acestea sunt definite în cuprinsul prezentei scheme de ajutor
  8. nu au legătură cu industria de tutun (producție, distribuție, prelucrare și comerț)
  9. nu prevăd clonarea în scopuri reproductive
  10. nu desfășoară activități destinate modificării patrimoniului genetic al ființei umane care ar putea face astfel de schimbări ereditare, activități de creare a embrionilor umani exclusiv în scopul cercetării sau în scopul obținerii de celule stem, inclusiv de către mijloace de transfer nuclear de celule somatice
  11. nu implică animale vii în scopuri experimentale și științifice în măsura în care respectarea „Convenției Consiliului Europei pentru protecția animalelor vertebrate utilizat în scopuri experimentale și în alte scopuri științifice” nu poate fi garantată
  12. nu desfășoară activități de dezvoltare imobiliară, financiare, cum ar fi achiziționarea sau tranzacționarea cu instrumente financiare
  13. nu desfășoară activități legate de exploatare/extracție, prelucrare, distribuție, depozitare sau arderea combustibililor fosili solizi și a petrolului, precum și investiții legate de extracția gazelor
  14. nu își desfășoară activitatea în sectoarele pescuitului și acvaculturii, producției primare de produse agricole, a exportului

Nu sunt eligibile întreprinderile pentru care se constată că au desfășurat în ultimul an fiscal activități autorizate (așa cum rezultă din certificatul constatator ONRC) în domeniile din următoarele clase CAEN:

  • 5829 – Activități de editare a altor produse software
  • 6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client)
  • 6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației
  • 6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul
  • 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației
  • 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe
  • 6312 – Activități ale portalurilor web
  • 6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;

Se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI), respectiv:

  • întreprinderi în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet în scopuri de afaceri
  • utilizarea unui pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale
  • viteza maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă este de cel puțin 30 Mb/s
  • întreprinderi în care vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web
  • utilizarea IoT
  • utilizarea de rețele sociale (întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator în funcție de cerințele și tipul de social media; întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri banner) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu)
  • utilizarea CRM
  • cumpărarea de servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin rețea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. rețele, servere, stocare, aplicații și servicii – care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. Există trei modele de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS))
  • utilizarea tehnologiei de AI
  • cumpărarea de servicii de cloud computing utilizate pe internet
  • vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări (în vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site- uri web, aplicații sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail)
  • utilizarea a două sau mai multe rețele sociale

Categorii de cheltuieli eligibile:

a) cheltuieli cu servicii de consiliere/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare

b) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-Commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere în funcțiune

c) cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi

d) cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora în BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul

e) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei

f) cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou

g) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil

h) cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului

i) cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului

j) cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnică IT (elaborare raport tehnic IT); Entitățile care furnizează astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori și pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul unui proiect

k) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată). În cadrul acestei categorii de cheltuieli vor fi cuprinse obligatoriu și cursuri în domeniul IT pentru persoanele responsabile cu conducerea și controlul întreprinderii, cursuri care să aibă rolul de a-i ajuta pe aceștia să conștientizeze rolul digitalizării în creșterea unei întreprinderi. Cursurile de competențe digitale trebuie să fie acreditate Autoritatea Națională pentru Calificări sau /și cu recunoaștere națională/ internațională etc.

Cheltuielile prevăzute la punctele a) și j) nu pot depăși, cumulat, 10% din valoarea eligibilă a proiectului.

Pentru justificarea bugetului proiectului este necesar să se prezinte minim 2 oferte de preț pentru fiecare achiziție de bunuri/servicii/lucrări, documente care vor fi atașate cererii de finanțare.

noi te ajutăm!

solicită o consultanţă gratuită cu reprezentantul consultNOW din judeţul tău!